woensdag 9 juli 2014

Terug van weggeweest...

Lekker drie weken vakantie, een vakantie waarin ik 40 ben geworden op 24 juni.

Wij zijn met onze camper naar Normandië op vakantie gegaan, dit jaar 70 jaar geleden dat D-Day een feit werd, 6 juni 1944 om 0:05 uur begon operatie "Overlord" Alle dorpjes langs de kust van deze invasiestranden waren versierd met vlaggetjes en raamschilderingen.

Deze vakantie was heel erg leuk, vermoeiend en indrukwekkend, maar voordat wij naar de invasiestranden zouden afreizen zijn we eerst beland op een camping van Barneville-Carteret daar op de camping waren op dat moment mijn zus en zwager op vakantie, zij hadden een huisje gehuurd, dus hoe leuk was het als wij op dezelfde camping zouden overnachten, uiteindelijk zijn we de hele week gebleven, het was super gezellig, ook nog in deze week een fietstochtje gemaakt naar Portbail. En op mijn verjaardag werd ik verrast door mijn zusje en zwager met een gebakje met een kaars van 40 erin ( zie foto)

Op deze camping hadden ze een kleine kinderboerderij inclusief een paardje en een ezel,
Ik haakte bloemen voor aan het  halster van de ezel en het paardje, de medewerkers van de camping hebben de bloemetjes ook laten zitten de dagen erna, misschien hebben ze ze nu nog steeds wel aan.

Na deze week zijn we afgereisd naar de invasiestranden, hebben het Overlord museum bezocht en de Amerikaanse begraafplaats aan zee, kruizen zover je kon kijken dit maakte een diepe indruk.

De volgende twee nachten hebben we doorgebracht in Port- en Bessin Huppain, een schilderachtig Frans dorpje wat leefde van de Sint Jacobsschelpen, het strandje wat er was lag bezaaid met deze schelpen zover je kon kijken, wij vermoeden, dat de visafslag die ook in het dorp zat, de coquille uit de schelp haalt en daarna de lege schelpen weer aan de zee teruggeeft. ( ik kan er op internet niets van over terugvinden)

Op weg naar de volgende camping zijn we nog gestopt in Arromanches, hier ligt nog de kunstmatige haven die ze tijdens de oorlog hebben gebouwd in zee, en kijk eens wat ik daar zag, jahaa... Wildbreien, echt heel erg leuk.

Daarna hebben wij een camping opgezocht in Merville-Franceville een camping 50 meter van een prachtig strand vol met mooie schelpen, vanuit hier hebben we een fietstochtje gemaakt naar Cabourg, een mooi dorp/stad met vakwerkhuizen.

Na twee dagen in Merville- Franceville zijn we doorgereisd naar Baai van de Somme, naar een camping in Crotoy, hier zijn we een nachtje geweest om vervolgens door te reizen naar Bologne sur mer, hier hadden we een camping met uitzicht op zee, echt supermooi, maar we waren inmiddels zo moe van alle indrukken die we hadden opgedaan dat we de volgende dag besloten om weer naar huis te gaan, terug naar de katjes, die goed zijn verzorgd door schoonmoeder ( zij had nog niet zolang geleden haar hond in laten slapen en vond het heerlijk om voor onze kroost te zorgen, een echte poezen-oma)

En nu zit de vakantie er weer bijna op nog een paar dagen genieten en alle blogs doorlezen waar ik afgelopen dagen al weer aan begonnen ben maar nog niet de kans heb gehad om te reageren, maar ik ga deze tijd zo snel mogelijk inhalen, ik heb jullie gemist.

Ik heb natuurlijk op vakantie nog wel gehaakt, vóór de camper en in de camper, hihi, ik had de bol van Wolcafe meegenomen en heb de shawl gehaakt tijdens deze vakantie, een leuk vakantie project is het geworden.

En vóór de vakantie had ik nog een leuk armbandje gehaakt van touw, heel simpel, gewoon een aantal losse gehaakt, knoopje eraan en aan de andere kant een lusje en klaar is je armbandje.

En ik besloot om nog een sleutelhanger voor schoonmoeder te maken voor de goede zorgen, het patroon komt van Draad en Praat...

En het slechte weer van de afgelopen twee dagen  heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf heb verwend met een tijdschrift en een boek, ik zag al op de blog van Draad en praat en Mijn eigen plekkie de geweldige flamingo, en toen was ik verkocht.. hihi

Ik ga weer genieten van jullie blogjes.
Fijne avond,
en Huphup Oranje, kom op hoor "Laat de Leeuw niet in zijn hempje staan vanavond!"

Tot blogs
Chantal

1. He girl! Fijn dat je er weer bent! Nog van harte gefeliciteerd! En wat heerlijk dat je zo hebt genoten op vakantie! Ziet er top uit! Ik ken dat, heimwee naar de poezenkinders...hihi Ze zullen wel heel blij zijn dat jullie er weer zijn! Je sjaal is zooooooooo mooi geworden! Prachtige kleuren, echt weg van! En zo leuk om het huisje te zien. Idd die flamingo is om verliefd op te worden he! Hup Holland Hup...zo spannend...Fijne avond (hoop ik ;-) Liefs Lisanne

2. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Jullie hebben gelukkig een heel fijne en interessante vakantie gehad, zo te lezen. En je hebt lekker gehaakt met mooi resultaat! :-)
    Veel plezier met je nieuwe boeken en met de voetbalwedstrijd!

3. Wat leuk! Je bent weer terug van vakantie! Normandië is inderdaad indrukwekkend. Wat is je shawl mooi geworden! Prachtige kleuren! En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! gr. Hennie

4. Oh... leuke vakantie gehad zo te zien!!
    En je sjaal van wolcafe vind ik mooi geworden.....
    Fijn dat je weer (heelhuids) terug bent!!
    Hier heeft onze dochter vandaag de laatste schooldag en onze zoon moet maandag zijn boeken nog inleveren..... Dus bij ons moet de vakantie nog beginnen!!

Groetjes,
    Marian

5. Nog gefeliciteerd! Ziet eruit en leest als een heerlijke vakantie! En wat is je omslagdoek mooi geworden!

6. Nog van HARTE gefeliciteerd! En welkom thuis!!
    Prachtige foto's en wat hebben jullie een mooie en indrukwekkende vakantie gehad! Sommige plaatsen kan ik ook nog terug halen uit mijn herinnering, al is het lang geleden dat we in Normandië waren :-)
    Wat een prachtig knoopje heb je trouwens voor je touw-armbandje gebruikt!
    En je sjaal.... een beauty!
    Groetjes,
    Sandra

7. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en welkom bij de club van 40 en plus!!!! Probeer het vakantiegevoel nog lang vast te houden. Met je mooie gemaakte spullen moet dat zeker lukken!!
    Lieve groetjes, Malotte

8. Nog van harte met je 40e verjaardag! De verkeersborden in Normandië hadden er op gerekend dat je kwam ;)
    Zo te lezen was je vakantie fijn en indrukwekkend.
    Normandië, daar zouden wij ook nog wel eens heen willen.
    En de bol die je in Schoonhoven kocht is een prachtige sjaal geworden zeg!
    Groetjes, Linda

9. Zie nu je post pas... Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!! En wat een leuke foto's van een (volgens mij) zeer geslaagde vakantie! Normandië staat nog op onze to-see lijst. En wat ben je op je vakantie creatief geweest! Geweldige shawl met een hele mooie kleurencombinatie!!
    Liefs, Natalie

10. Mooi de sjaal! Ik heb ook zo'n bol liggen. Neem ik mee op vakantie maar dat duurt nog een maand...

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.