zaterdag 14 juni 2014

Zomerkoninkjes en Olijfzeep

Wat een lekker plaatje....hmmmm

Ik heb het ideetje uit de Simply Haken, ik heb ooit eerder aardbeien gehaakt zie hier
deze waren klein, en deze zijn supergroot.
Leuk om te haken en ze zijn zo af, zit nu te denken om leuke "fruit" onderzetters te maken, ik heb een aantal leuke ideetjes op Pinterest gepind, dus wie weet voor mijn volgende blogje.



Kijk, ik gebruik een stekenteller, deze heb ik vorige week gekregen van Lisanne van Draad en Praat...
Ik leer er al mee werken (ik gebruikte voorheen altijd een draadje als markeerder)


Ik heb een washandje gehaakt om onder mijn olijfzeepjes te leggen.De olijfzeepjes heb ik op de badkamer liggen voor de sier, deze heb ik een leuk "touw"jasje gegeven, echt heel lekker vind ik de zeepjes niet ruiken en daarom gebruik ik ze niet.




Tenslotte heb ik ook nog een stukje gehaakt aan DE Deken, ik loop nog steeds een week of twee achter :-(
Foto ietwat overbelicht, deze is ´s-avonds met flits genomen

Binnenkort neem ik een zomer blogpauze!
Fijn weekend!
Liefs Chantal
X

11 opmerkingen:

  1. Wat een gave aardbeien zo groot! Echt heel stoer, en die washandjes met die prachtige zeep is ook TOP! Echt gaaf allemaal. Hihi...wat leuk dat je de stekenmarkeerder nog ff showt! hihi echt cool! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die aardbeien!! En lekker die echte, hihi!!
    Wat ben je druk geweest, leuk om alles weer te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die aardbeien zien er heerlijk uit. Net echt. En deze kun je gewoon laten liggen, want ze bederven niet.
    Een tip: als je nóg een steekmarker hebt (kan ook met een paperclips) en je stopt even met je haakwerk. Steek de steekmarker (of paperclips dan door de lus bij de laatste steek die je maakte. Daarmee voorkom je dat je steken per ongeluk uittrekt als je het werk oppakt uit je haakmandje of haaktas.

    De zeepjes krijgen met hun jasje een stoere uitstraling en vallen zo nog meer op. Leuk idee.

    Het belangrijkste van de deken is dat je hem met plezier stap voor stap haakt tot hij helemaal af is. In de komende tijd gaan veel mensen op vakantie. Na de vakantie hebben vast meer mensen nog wat toeren te gaan.

    Fijne blog-vakantie, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, die aardbeitjes zien er overheerlijk uit!l

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn die aardbeitjes van de Simply Crochet he! Ik had er al eentje gemaakt, ondertussen is mijn moeder er een hele slinger van aan het maken.
    Straks in je blogpauze haal je die achterstand met de deken makkelijk in! Veel haakplezier alvast :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze lijken net echt, die aardbeitjes en Pinterest blijft toch een schat aan ideeën geven. Jouw zeepjes zijn heel tof geworden zeg. Ik vind ze ook niet zo lekker ruiken
    maar hé zo voor de sier is ook niet mis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Die aardbeitjes wil ik ook gaan haken. Gewoon helemaal super leuk! De touwjasjes zijn ook mooi zeg. De deken heb ik dit weekend 4 weken bijgehaakt. Dus dat moet jou ook wel lukken!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke aardbeitjes!!
    Je zou er zo zin in krijgen!! (om te eten èn te maken!!)
    En ik denk dat je al verder bent met je deken dan ik....
    Bij mij blijft ie nog rustig op m'n mandjes liggen.....
    Denk dat ik er binnenkort weer eens een 'ruk' aan moet geven, anders ga ik te veel achter lopen en komt ie in het 'vergeetmandje'.... Dat zou jammer zijn!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die aardbeitjes leuk!! De echte zijn ook erg mooi ;)... Die lust ik wel! En de hoesjes voor de zeepjes zijn heel mooi, de kleurtjes vormen zo'n mooi geheel samen. Heel erg bedankt voor je motiverende comment op mijn blogpost, erg lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Chantal,
    Ben via via voor het eerst op jouw blig, wat maak je mooie en leuke dingen! Ik ben je meteen gaan volgen hoor. En ook ik heb twee blogs: wien-artfabrics.blogspot.com en wien-art.blogspot.com Je bent welkom om ook hier een kijkje te nemen.
    Fijne avond!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Chantal,je aardbeitjes zijn om op te eten,ha,ha...en ik vind het knap dat je zoveel geduld hebt voor zo'n crochet along van een jaar lang.Ik heb hem gelijk af gehaakt ;-).De katoentjes in mijn laatste blogbericht waar je naar vroeg komen uit een kringloop winkel in Uden waar ik met mijn zus afgelopen zaterdag was...er staat geen bekend merk op...uit Den Bosch iets,dus ik zou niet weten waar of in welke winkel ze verkrijgbaar zijn.

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.
Groetjes Chantal