vrijdag 25 september 2015

Grijs... maar zeker niet saai

Afgelopen Mei ben ik begonnen aan een dekentje, een dekentje voor op de bank. Het zat al heel lang in mijn hoofd om een dekentje te maken in 1 kleur.

Ik maakte afgelopen jaren meer dekens maar nooit een in 1 kleur


Dus kocht ik grijze bollen, ik heb gekozen voor Acryl van de Zeeman, prima kwaliteit en vooral ook goed betaalbaar.

Dan is de juiste steek kiezen bij mij altijd een ramp, ik vind heel veel steken mooi, en uiteindelijk na lang bladeren in het boek 250 haakwerksteken heb ik de Reliefsteek gekozen.


zie hier de beschrijving van de reliefsteek
Dan het volgende waar ik tegenaan loop is de breedte, hieronder zie je een stuk gehaakt en daar was de deken nog 1.35m, inmiddels heb ik dat stuk weer uitgehaald en nu is mijn dekentje 1.25m




In Mei heb ik onderstaand stukje gehaakt en ben toen vrijwel vlak daarna gestopt, het weer werd buiten beter en ik had nog zoveel andere projectjes waar ik aan bezig was.


De deken raakte in een "vergetelhoek" 

TOT VAN DE WEEK....

Ik heb de tas met bollen er weer bij gepakt en heb deze nu naast de bank staan, zodat ik er tussendoor gewoon een toertje kan gaan haken


Ik heb nu bijna drie bollen opgehaakt, nog heel veel bollen te gaan, maar ik moet er wel bij zeggen dat deze steek niet snel verveeld.


Hier nog een foto van alle andere dekens die ik gehaakt heb




Fijn Weekend en tot blogs!
X
Chantal


9 opmerkingen:

  1. Prachtige deken al! De steek komt perfect tot zijn recht, juist door 1 kleur te gebruiken. En dat grijs gaat prima passen bij je interieur als ik je "huisfoto" zie. Veel plezier met het verder haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een variatie in de dekens die je gemaakt hebt! Erg leuk om te zien.
    Ik spring ook altijd alle kanten op :-))
    Deze grijze lijkt me ook erg mooi worden en door het relief extra warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel wat anders dan je andere dekens, maar zeker niet minder mooi, ik houd er ook wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit die reliefsteek.... Wel grappig trouwens. Ik keek vanavond in hetzelfde boekje op zoek naar een nieuwe steek voor een nieuw projectje. Ook deze steek kwam daarbij in de top drie!
    Afgelopen week had ik mijn deken in dezelfde grijze wol van zeeman af, ik heb m gehaakt met afwisselend een stokje en een halve vaste die in de teruggaandetour verspringt. Echt heel mooi en heerlijk warm. Een fluo randje erom gehaakt als contrast. Succes met haken
    Het wordt echt heel mooi in deze kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie steek, mooie kleur. Deze steek komt mooi uit in één kleur. Wat een verschil met al jouw andere dekens. Je houdt zo te zien van afwisseling.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I'm a great fan of grey : great colour !!!! And I love even the stitch you chose for your new blanket!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik vind het wel wat om in 1 kleur en dan met een mooie steek te haken. Je krijgt zo een rustig geheel, maar wel met structuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chantal, son muy bonitas tus mantas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Ik heb dat haakboek ook en ik vroeg me al af hoe het patroon eruit zou zien op een groot vlak. Helemaal mooi dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.
Groetjes Chantal