maandag 1 april 2013

Cupcake haken


Super leuke cupcakes van vilt en katoen, eindeloos te varieren.





Ingredienten:



Katoen in zoete kleurtjes
vilt
kraaltjes
pailletten
synthetische vulling
schaar
naald
potlood
glas (om een rondje te maken)
haaknaald

                                                                        
Recept:

1)   6 vaste in magische ring (6 v)
2)   2 vaste in elke vaste  (12 v)
3)   2 vaste in elke 2de vaste (18 v)
4)   2 vaste in elke 3de vaste (24 v)
5)   1 vaste in elke vaste, let op! alleen in achterste lussen (24 v)
6)   1 vaste in elke vaste (24 v)
7)   2 vaste in elke 4de vaste ( 30 v)
8)   1 vaste in elke vaste ( 30 v)
9)   2 vaste in elke 5de vaste (36 v)
10) 1 vaste in elke vaste (36 v)


toer 5
toer 7
Toer 10 cupje is klaar


De onderkant is nu klaar, nu knip je een rondje uit een stukje vilt, ik heb hierbij gebruik gemaakt van een drinkglas, deze heb ik op zijn kop gezet en omtekent met potlood, daarna heb ik deze uitgeknipt.

 

Daarna ga je met naald en draad het vilt vastmaken met de festonsteek op het gehaakte cupje

gebruik de bovenste lusse

Als je het bijna helemaal vast gestikt hebt dan vullen met synthetisch vulmateriaal.

zorg ervoor dat je de draadjes netjes wegwerkt




hierna kan je het randje omhaken met bijv. een leuk randje, ik heb bij deze cupcake de volgende werkwijze gehanteerd: 1 vaste, 3 losse, 1 vaste in volgende lus, 1 vaste in volgende lus, 3 losse enz.




Ik heb voor de afwerking de cupcake versierd met kraaljes en pailetten.



 kijk ook eens bij de werkwijze van mijn  cakepops  klik hier

2 opmerkingen:

  1. Wat super leuk!! Heel erg bedankt ook voor de uitleg, kga er snel mee aan de slag.
    Ik ga je trouwens volgen hoor, zie zulke mooie dingen hier ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjolijne, ik zou jou ook graag volgen maar je blog is niet openbaar, groetjes chantal

      Verwijderen

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.
Groetjes Chantal